Selasa, 9 April 2013

Abahku

(entry kali ini ibu bahasakan diri ibu sebagai aku... sbb agak emosi bg ibu)
 
Assalamualaikum...
dipagi selasa yg indah permai ni...
tetibe ibu teringat + rindu kat abahku...
En Mat Zain...
sekarang ni kesihatan abah semakin kurang baik...
mungkin kerana usia yg semakin meningkat...
november 2013 tahun ini nanti...
akan genap umur abah 64 tahun...
abah ada gout + darah tinggi...
dulu mase aku kecik-kecik...
abah sangat sanjung + sayangkan anak-anak saudaranya...
kadang-kadang aku terasa macam abah sayangkan mereka lebih dari aku dan adik-beradikku...
cemburu + nak marah memang selalu ada...
tapi ma aku selalu cakap...
tak perlu nak rasa macam tu...
sebab satu hari nanti anak-anak saudara yang ditatang itu...
takkan bertanya khabar beritanya...
dan sekarang...
memang ternyata BETUL kata ma ku...
sememangnya ibu-ibu memainkan peranan yang sangat besar...
dalam mempengaruhi anak-anak...
maka oleh itu...
ajarlah anak-anak kita supaya mengenang budi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan