Rabu, 17 Disember 2014

Berbincang??

sebenarnya dalam kita tak sedar kita sentiasa meletak kesalahan pada orang lain...
tanpa memikir/muhasabah diri terlebih dahulu...
kenapa??
kerana kita manusia yang khilaf...
begitu juga saya...
walau sekuat mana pon kita...
kita susah untuk terima kalau ada yang kritik tentang kita...
kenapa??
kerana kita rasa kita sudah lakukan / katakan sesuatu itu dengan baik/betul...
saya???
saya seorang yang degil...
most of the time... apa yang saya mahukan / harapkan semestinya mahu menjadi kenyataan...
namun...
saya dididik untuk menjadi seorang yang sabar walaupon adakala saya memberontak...
saya adalah seorang yang suka berbincang / berterus terang...
oleh itu, saya sangat menghargai sekiranya ada yang sudi berterus terang dengan saya mengenai apa pun...
namun tak semua orang yang boleh menerima kekurangan diri....
atau pon menerima orang yang paling disayangi punya kesilapan...
semoga dibuka pintu hati untuk melihat dan menerima kebenaran...
kadang2 kebenaran pahit untuk ditelan...
namun...
itu semua KEHIDUPAN...


p/s: jangan jadi manusia yang pentingkan diri sendiri... kadang-kadang tolak ketepi ego yang tinggi melangit demi kesejahteraan bersama...

 


~zieyamin~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan